fbpx
NT logo bitni mali blue 1 small
Prispevek: Izpit za čoln in praksa v Sloveniji

Izpit za čoln in praksa v Sloveniji

Zakaj teoretični izpit za čoln ni dovolj in potrebujete tudi prakso?

V Republiki Sloveniji lahko brez zaključene fakultete za pomorstvo  pridobite izpit za čoln (izpit za voditelja čolna), izpit za VHF GMDSS radijsko postajo in izpit za mornarja motorista. Po trenutno veljavni zakonodaji lahko s temi licencami upravljate s plovilom v komercialni namen, z njimi prevažate celo do 50 potnikov, vendar za to zakon ne zahteva opravljenih kakršnikoli praktičnih usposabljanj, tečajev in izpit ne vključuje praktičnega preverjanja.

 

Praksa za izpit za coln
Priročnik za voditelja čolna
Priročnik za VHF

Kljub temu da trenutna zakonodaja ne zavezuje kandidata za pridobitev omenjenih licenc, da pridobi kakršnekoli praktične izkušnje, se zavedajte, da so le-te nujne in obvezne. Predstavljajte si, da bi z letalom, ki prevaža 50 potnikov, smel upravljati pilot, ki se je za pridobitev te licence udeležil 10 urnega tečaja v predavalnici in prebral skripto s 50 stranmi. Verjamem, da v takšno letalo ne bi sedel nihče.

Morda bolj nazoren primer bi bile naše ceste, v kolikor bi po opravljenem tečaju in izpitu iz cestno prometnih predpisov pridobili vozniško dovoljenje. 

Morje je nepredvidljivo in manevriranje s plovilom zahteva posebna znanja

Vsi, ki ste v svetu navtike ali se sem šele odpravljate, se zavedajte nevarnosti na morju. Morje je nepredvidljivo, ker razmere na morju v precejšnji meri določa vreme. Veter povzroča tokove in valovanje morje, ki sta glavna posredna krivca pri spodletelih manevrih. Ne bodite prepogumni, saj boste proti naravi vedno izgubili. Vaše edino orodje sta znanje in izkušnje. Pomembno je, da si pred plovbo pridobite ustrezno in kvalitetno znanje in vsaj osnovne izkušnje, ki jih nikoli ni dovolj.



Vstopnica v navtiko se res začne z izpitom za čoln, vendar se s tem ne zadovoljite

Ko se odločite, da boste vstopili v svet navtike in bi radi samostojno upravljali s plovilom morate najprej pridobiti izpit za voditelja čolna. Za pridobitev izpita za čoln obiščite kvaliteten tečaj, kjer se boste seznanili z osnovami. Največja navtična šola v Sloveniji je Navtični-tečaji.si , kjer boste poleg osnovnega znanja, ki ga potrebujete za uspešno opravljen izpit, pridobili tudi uvid v področje navtike na splošno. Oni so v Sloveniji tudi edini, ki vam na pridobljeno znanje ponujajo garancijo.

Praksa za izpit za coln

Vsa plovila, ki imajo vgrajeno VHF postajo smejo pluti samo ob prisotnosti osebe, ki ima za upravljanje s postajo ustrezno licenco. To sicer ni nujno ista oseba, ki upravlja tudi s plovilom in ima pridobljen izpit za voditelja čolna. Kljub temu vam priporočamo, da se po opravljenem izpitu za čoln odpravite na tečaj za VHF GMDSS postajo. Na povezavi si lahko preberete tudi kratek povzetek klica v stiski (angl. Distress call). Tukaj  lahko dostopate tudi do simulatorja VHF postaje, ki je enak tisti, na kateri opravljate izpit na Upravi Republike Slovenije za pomorstvo.

Pridobite praktične izkušnje, preden poprimete za krmilo

Sedaj ste uspešno pridobili izpit za voditelja čolna in izpit za VHF GMDSS postajo. Uradno lahko upravljate s čolnom do dolžine 24 m, vendar vam to zelo odsvetujemo. 

 

Glede na namene, za katerega ste izpite opravljali, začnite s praktičnim usposabljanjem. V kolikor želite upravljati z motornim čolnom začnite tam, za jadrnico se udeležite usposabljanja za jadrnice. Manevriranje se namreč bistveno razlikuje. 

Praksa za izpit za coln

Najenostavneje je začeti z gumenjakom, saj je okreten in enostaven za manevriranje ter ob morebitnem stiku zaradi napihljivega gumijastega trupa ne boste povzročili večje škode. Če imate znance, ki so s plovilom suvereni in imajo dovolj znanja in izkušenj, jih prosite za pomoč. V kolikor ne, obiščite tečaj s strani profesionalcev. Na povezavi je primer tečaja mornarskih veščin na gumenjaku, ki je odlična osnova za začetnike za pičlih 129 eur.

Tisti, ki bi radi vstopili v svet jadranja, se ne otepajte jadralnih tečajev. Jadrnica ima zaradi svoje oblike in plovnih lastnosti veliko posebnosti. Jadrnice plujejo na veter in pravilne nastavitve jader so možne zgolj ob razumevanju fizike jadranja. V marinah in plovnih poteh pa je jadranje prepovedano, zato tam tudi jadrnice plujejo na motor. Pristajanje z jadrnico je mnogo zahtevnejše od pristajanja z motornim čolnom. Vgrajene imajo namreč precej šibkejše motorje zaradi optimizacije teže, ki jo potrebujemo med jadranjem, globoko krmilo in kobilico in razmeroma visok trup, kamor se veter upre. 

Na trgu lahko dobite eno ali večdnevne tečaje, ki jih izberite glede na časovno razpoložljivost in predznanje.

IMG 20191004 070337

Dovolj izkušenj pomeni uživanje na morju, pomanjkanje pa stres

Praktičnih izpitov za to stopnjo ni, saj niso predpisani z zakonom. Kot skrbna in odgovorna oseba pa sami poskrbite, da bo vaše znanje ustrezno in boste na morje prišli pripravljeni. Ker večina od nas morje dojema kot prostor za sprostitev, naj to tudi bo in ostane. Kot voditelj čolna ste odgovorni zase in ostalo posadko, plovilo, s katerim upravljate in druga plovila okoli vas, zato tega ne podcenjujte. 

Fair Winds and Following Seas, kot pravijo ali mirno morje. 

 

PS: Si želite prave jadralske pustolovščine? Želite raziskati neodkrite kotičke in uživati v sončnih zahodih na barki?

Sodelovanje na praktičnem tečaju je korak bližje do uresničitve vaših sanj.

O PODJETJU

Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija

Davčna št.: SI38031248
Matična št.: 8362173000
Srg: 2019/3569

KONTAKTNE INFORMACIJE

ČLANI ORGANIZACIJE

AcademiaNauticaEuropea Vektor bela

SORODNE POVEZAVE

Politika zasebnosti

FAQ