fbpx
NT logo bitni mali blue 1 small
Prispevek: Klic v stiski – Distress call

Klic v stiski – Distress call

Klic v stiski - Distress Call

Ko se odločimo za oddajo VHF klica preko radijske postaje moramo najprej vedeti, v katero kategorijo spada klic, ki ga želimo opraviti. Klici se delijo v štiri kategorije, za katere je zelo pomembno, da jih pravilno ločimo, saj vsakega izmed njih uporabimo prav za določen namen:

DISTRESS (klic v stiski) – to kategorijo klica uporabimo, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, ter je potrebna takojšnja pomoč.

URGENCY (nujni klic) – uporabimo ga, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, a takojšnja pomoč ni potrebna.

SAFETY (varnostni klic) – uporabimo ga za sporočanje vremenskih napovedi ali navigacijskih opozoril.

ROUTINE (rutinski ali navadni klic) – uporabimo ga za vse ostale komunikacijske potrebe.

Bolj podrobno bomo opisali najpomembnejšo kategorijo klica, to je DISTRESS klic, ki ga uporabljamo kot klic v stiski.

Vso znanje o Distress klicu in uporabi VHF – GMDSS postaje lahko pridobite na našem tečaju za VHF – GMDSS postajo.

mrhh150flte f large
Don't panic

Pomembni koraki pri oddajanju VHF klica

Pri opravljanju klicev preko VHF postaje se je potrebno držati nekaj osnovnih napotkov:

  • ohranimo mirno kri in v primeru nesreče ostanimo mirni in zbrani,
  • govorimo razločno, da ne bi prišlo do zamenjave podobnih besed ali stavkov,
  • govorimo s poudarjeno intonacijo,
  • govorimo počasi, toda besede vseeno povezujemo v stavke,
  • govorimo z običajno jakostjo in ne kričimo, saj se s tem lahko naše besedilo popači in postane nerazločno,
  • ohranimo miren glas in se tudi v najhujših težavah poskušamo držati pravilnega postopka opravljanja klica.

Klic v stiski oddamo govorno preko VHF kanala številka 16. Govorni klic v stiski more vsebovati naslednje zelo pomembne podatke:

  • začeti se mora z besedo MAYDAY, ki označuje klic v stiski,
  • ime plovila v stiski,
  • MMSI številka plovila v stiski (MMSI – identifikacijska številka pomorske mobilne postaje, katere pomen je podoben pomenu telefonske številke),
  • ime in pozivni znak plovila,
  • pozicijo plovila ob zadnjem znanem času,
  • vrsta nesreče.

Natančna navodila ter podrobnejšo shemo klica pa si ogledamo na našem tečaju za VHF GMDSS radijsko postajo.

V primeru, da klic opravimo pravilno in mirno, bo pomoč prišla hitreje, reševalcem pa boste podali jasne informacije in njihovo delo bo veliko lažje.

Pred govornim klicem v stiski skoraj vedno (če nam to omogoča VHF naprava) pošljemo tudi pripravljen ali nepripravljen DSC klic v stiski.

O tej vrsti klica in še o mnogo čem pa lahko svoje znanje pridobite na naših tečajih za VHF GMDSS postajo.

 

Čoln se potaplja
O PODJETJU

Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija

Davčna št.: SI38031248
Matična št.: 8362173000
Srg: 2019/3569

KONTAKTNE INFORMACIJE

ČLANI ORGANIZACIJE

AcademiaNauticaEuropea Vektor bela

SORODNE POVEZAVE

Politika zasebnosti

FAQ