17.06.2020
Ko se odločimo za oddajo VHF klica preko radijske postaje moramo najprej vedeti, v katero kategorijo spada klic, ki ga želimo opraviti. Klici se delijo v štiri kategorije, za katere je zelo pomembno, da jih pravilno ločimo, saj vsakega izmed njih uporabimo prav za določen namen:
DISTRESS (klic v stiski) – to kategorijo klica uporabimo, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, ter je potrebna takojšnja pomoč.
URGENCY (nujni klic) – uporabimo ga, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, a takojšnja pomoč ni potrebna.
SAFETY (varnostni klic) – uporabimo ga za sporočanje vremenskih napovedi ali navigacijskih opozoril.
ROUTINE (rutinski ali navadni klic) – uporabimo ga za vse ostale komunikacijske potrebe.
Bolj podrobno bomo opisali najpomembnejšo kategorijo klica, to je DISTRESS klic, ki ga uporabljamo kot klic v stiski.
Vso znanje o Distress klicu in uporabi VHF – GMDSS postaje lahko pridobite na našem tečaju za VHF – GMDSS postajo.
Pri opravljanju klicev preko VHF postaje se je potrebno držati nekaj osnovnih napotkov:
Klic v stiski oddamo govorno preko VHF kanala številka 16. Govorni klic v stiski more vsebovati naslednje zelo pomembne podatke:
Natančna navodila ter podrobnejšo shemo klica pa si ogledamo na našem tečaju za VHF GMDSS radijsko postajo.
V primeru, da klic opravimo pravilno in mirno, bo pomoč prišla hitreje, reševalcem pa boste podali jasne informacije in njihovo delo bo veliko lažje.
Pred govornim klicem v stiski skoraj vedno (če nam to omogoča VHF naprava) pošljemo tudi pripravljen ali nepripravljen DSC klic v stiski.
O tej vrsti klica in še o mnogo čem pa lahko svoje znanje pridobite na naših tečajih za VHF GMDSS postajo.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.