Ko se odločimo za oddajo VHF klica preko radijske postaje moramo najprej vedeti, v katero kategorijo spada klic, ki ga želimo opraviti. Klici se delijo v štiri kategorije, za katere je zelo pomembno, da jih pravilno ločimo, saj vsakega izmed njih uporabimo prav za določen namen:
DISTRESS (klic v stiski) – to kategorijo klica uporabimo, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, ter je potrebna takojšnja pomoč.
URGENCY (nujni klic) – uporabimo ga, ko je ogroženo plovilo ali človeška življenja, a takojšnja pomoč ni potrebna.
SAFETY (varnostni klic) – uporabimo ga za sporočanje vremenskih napovedi ali navigacijskih opozoril.
ROUTINE (rutinski ali navadni klic) – uporabimo ga za vse ostale komunikacijske potrebe.
Bolj podrobno bomo opisali najpomembnejšo kategorijo klica, to je DISTRESS klic, ki ga uporabljamo kot klic v stiski.
Vso znanje o Distress klicu in uporabi VHF – GMDSS postaje lahko pridobite na našem tečaju za VHF – GMDSS postajo.
Pri opravljanju klicev preko VHF postaje se je potrebno držati nekaj osnovnih napotkov:
Klic v stiski oddamo govorno preko VHF kanala številka 16. Govorni klic v stiski more vsebovati naslednje zelo pomembne podatke:
Natančna navodila ter podrobnejšo shemo klica pa si ogledamo na našem tečaju za VHF GMDSS radijsko postajo.
V primeru, da klic opravimo pravilno in mirno, bo pomoč prišla hitreje, reševalcem pa boste podali jasne informacije in njihovo delo bo veliko lažje.
Pred govornim klicem v stiski skoraj vedno (če nam to omogoča VHF naprava) pošljemo tudi pripravljen ali nepripravljen DSC klic v stiski.
O tej vrsti klica in še o mnogo čem pa lahko svoje znanje pridobite na naših tečajih za VHF GMDSS postajo.
Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija
Davčna št.: SI38031248
Matična št.: 8362173000
Srg: 2019/3569