Novi električni izvenkrmni motor oziroma “electirc outboard motor” slovenskega proizvajalca Remigo je prava revolucija. Tako iz inžinirskega, kot tudi oblikovalskega vidika, Remigov motor z lahko pomete s konkurenco. Tako na področju električnih, kot tudi bencinskih izvenkrmnih motorjev
Če si električni izvenkrmni motor drznemo primerjati z starimi generacijami motorjev, ki za svoje delovanje potrebujejo bencinsko gorivo, lahko že na prvi pogled opazimo kar nekaj prednosti. Električni motorji imajo namreč precej manj premičnih delov, kar v praksi pomeni precej manjšo frekvenco servisov ter vzdrževalnih del s tem pa tudi precej manjši strošek vzdrževanja. Prav tako električni izvenkrmni motorji za svoje delovanje ne potrebujejo motornega olja in seveda…
… bencinskega goriva
Kot zagrizeni jadralci in podporniki zelene tehnologije smo morali to čudo kateremu v svetu pravijo tudi electric outboard motor ali e-outboard seveda preizkusiti. Remigo se je na našo željo hitro odzval ter nas povabil na testno plovbo. Najprej sta nas presenetili sama oblika ter dizajn motorja, ki na videz spominja na krmilni list, s tem pa plovilu zagotavlja odlične maneverske lastnosti. Prav tako nas je presenetilo kako lahek je v resnici motor. Brez težav ga dvignemo z eno roko, kar je še kako pomembno za skladiščenje in transport.
Z dosegom 14 navtičnih milj pri hitrostji 3 vozle, nas motor prav gotovo ne bo pustil na cedilu, še posebaj, če ga uporabljamo kot glavno pogonsko sredstvo na byboat-u oziroma dinghy-u (pomožni čoln). Vidi se, da je Remigo pri stvarjenju njihovega električnega izvenkrmnega motorja posebno pozornost namenil prav končnim uporabnikom. Prav tako je jasno, da podjetje sestavljajo strastni navtiki, ki so pod kobilico pustili že marsikakšno navtično miljo, njihovo znanje ter izkušnje pa se preslikajo v uporabniško izkušnjo električnega motorja za čoln.
Ena glavnih prednosti električnih motorjev pa ni samo nizek strošek vzdrževanja, temveč tudi njegovo tiho delovanje. Našo ekipo iz Navtični tečaji.si je najbolj presenetilo prav to. Kako smo se med plovbo lahko o Remigovem motorju tudi pogovarjali. In to brez kakršnega koli kričanja ali povzdigovanja glasu. Plovba je tiha, vsi na krovu pa lahko uživajo v občudovanju okolice ter svežem morskem zraku. Kot smo že omenili, električni motorji ne proizvajajo nikakršnih izpuhov.
Remigo s svojim inovativnim pristopom do oblikovanja rešuje dva pomembna aspekta plovbe, ki jih lahko zaznamo pri bencinskih motorjih. Prvi problem so slabe manevrske lastnosti pri nizkih hitrostih, ki se pri klasičnih motorjih pojavijo zaradi njihove oblike, saj motor ne deluje kot krmilo. Drugi problem, ki so ga naslovili pa je zatega, ki jo imajo klasični motorji saj je večino teže v “glavi” motorja. Z enakomerno porazdelitvijo teže v Remigovem e-outboardu je čoln tako na valovih precej stabilnejši, njegova posadka bolj zadovoljna.
Ekipa Navtični tečaji.si je bila nad slovenskim podjetjem Remigo ter njihovim e-outboardom naravnost navdušena, saj smo Slovenci znova dokazali, da lahko trgu predstavimo inovativne ter drugačne izdelke, ki so nam lahko vsem v ponos, hkrati pa se lahko zvrtimo na vodilna mesta v mladih zelenih industrijah. Vsem, ki jih taka tehnologija zanima toplo priporočamo, da Remigo kontaktirajo, ter se dogovorijo za testno plovbo.
PS: Si želite prave jadralske pustolovščine? Želite raziskati neodkrite kotičke in uživati v sončnih zahodih na barki?
Sodelovanje na praktičnem tečaju je korak bližje do uresničitve vaših sanj.
Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija
Davčna št.: SI38031248
Matična št.: 8362173000
Srg: 2019/3569