fbpx
NT logo bitni mali blue 1 small
Prispevek: Pomorska komunikacija 1

Pomorska komunikacija 1

Kako pomembna je pomorska komunikacija, smo ugotovili šele po brodolomu ladje RMS Titanic.

Pri preiskovanju tragedije RMS Titanic so odkrili celo vrsto napak in pomanjkljivosti. Vsaka odpravljena napaka bi lahko rešila ali vsaj preprečila tako tragedijo. Kot neposeden odgovor brodoloma RMS Titanic je bila ustanovljena konvencija SOLAS (Safety of life at sea – Zaščita človeških življenj na morju). SOLAS je danes eden pomembnejših delov IMO (International Maritime Organization – Mednarodna pomorska organizacija).

Kje je bila napaka?

Ena izmed pomanjkljivosti je bila slaba pomorska komunikacija ladje z zunanjim svetom. V neposredni bližini se je nahajala ladja Californian, vendar klica v stiski ni prejela saj je njen telegrafist že spal.

Od tod danes izhaja pravilo, da moramo med plovbo izvajati stalno radijsko bdenje oziroma imeti vklopljeno  VHF GMDSS postajo. Naša postaja mora biti nastavljena na 16. kanal, namenjen samo klicem v stiski. Na ta način lahko pomorska komunikacija rešuje življenja.

Pomorska komunikacija

Kako pomembna je pomorska komunikacija, smo ugotovili šele po brodolomu ladje RMS Titanic.

Druga pomanjkljivost je bila ta, da je moral biti telegrafist na Titanic-u za oddajanje klica v stiski fizično prisoten v telegrafski sobi. Tako je svojo nalogo častno opravljal vse do svojega bridkega konca. Danes to težavo rešuje obvezen DSC (Digital Selective Calling) modem. Ta ob sprožitvi klica v stiski, samodejno ter v določenem časovnem intervalu, oddaja poleg časa in koordinat plovila v stiski, še vrsto nesreče in MMSI identifikacijsko številko plovila. S to funkcijo se tako med čakanjem na odgovor posvetimo reševanju našega plovila oziroma življenj potnikov na krovu. Digitalna narava DSC modema rešuje tudi problem komunikacijskega šuma. Tako lahko zagotavlja, da so najpomembnejše informacije prenešene brez motenj in možnosti napak pri interpretaciji sporočila.

 

Kako lahko poskrbimo za varno plovbo?

Pomembno je, da se pred našo plovbo po tujih vodah pozanimamo, kakšne so zahteve in predpisi na področju pomorske komunikacije. Na ta način se namreč izognemo vsem možnim nepotrebnim zapletom. VHF-GMDSS izpit, ki ga lahko opravljamo na Upravi za pomorstvo RS je mednarodno priznan in velja v vseh evropskih vodah. 

S klikom na Pomorska komunikacija 2, izveste še več o GMDSS območjih.

O PODJETJU

Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija

Davčna št.: SI38031248
Matična št.: 8362173000
Srg: 2019/3569

KONTAKTNE INFORMACIJE

ČLANI ORGANIZACIJE

AcademiaNauticaEuropea Vektor bela

SORODNE POVEZAVE

Politika zasebnosti

FAQ