fbpx

Pomorska komunikacija 1

Kako resna je varnost v pomorstvu smo ugotovili šele po brodolomu ladje RMS Titanic.

Pri preiskovanju tragedije RMS Titanic so odkrili celo vrsto napak in pomanjkljivosti. Vsaka odpravljena napaka bi lahko rešila ali vsaj preprečila tako tragedijo. Kot neposeden odgovor brodoloma RMS Titanic je bila ustanovljena konvencija SOLAS (Safety of life at sea – Zaščita človeških življenj na morju). SOLAS je danes eden pomembnejših delov IMO (International Maritime Organization – Mednarodna pomorska organizacija).

Ena izmed pomanjkljivosti, ki je direktno vplivala na obseg poprej omenjene nesreče je bila slaba komunikacija ladje z zunanjim svetom. V neposredni bližini se je namreč nahajala ladja Californian, vendar klica v stiski na žalost ni prejela saj je njen telegrafist zaradi pozne ure odšel spat.

Od tod danes izhaja pravilo, da moramo med plovbo izvajati stalno radijsko bdenje oziroma imeti vklopljeno našo VHF GMDSS postajo, ki mora biti nastavljena na 16. kanal, namenjen samo klicem v stiski.

Druga pomanjkljivost je bila ta, da je moral biti telegrafist na Titanic-u za uspešno oddajanje klica v stiski fizično prisoten v telegrafski sobi. Tako je svojo nalogo častno opravljal vse do svojega bridkega konca. Danes to težavo rešuje obvezen DSC (Digital Selective Calling) modem, ki ob sprožitvi klica v stiski, samodejno ter v določenem časovnem intervalu, oddaja poleg časa in koordinat plovila v stiski, še vrsto nesreče in MMSI identifikacijsko številko plovila. S to funkcijo se tako lahko med čakanjem na odgovor posvetimo reševanju našega plovila oziroma življenj potnikov na krovu. Digitalna narava DSC modema rešuje tudi problem komunikacijskega šuma in zagotavlja, da so najpomembnejše informacije prenešene brez motenj in možnosti napak pri interpretaciji sporočila.

Pomembno je, da se pred našo plovbo po tujih vodah pozanimamo, kakšne so zahteve in predpisi na področju pomorske komunikacije. Na ta način se namreč izognemo vsem možnim nepotrebnim zapletom. VHF-GMDSS izpit, ki ga lahko opravljamo na Upravi za pomorstvo RS je mednarodno priznan in velja v vseh evropskih vodah z izjemo Republike Irske.

S klikom na Pomorska komunikacija 2, izveste še več o GMDSS območjih.

RMS Titanic
O PODJETJU

Navigandum d.o.o
Savska cesta 23
Ljubljana
Slovenija

Davčna št.:
SI38031248

Matična št.:
836
2173000

Srg:
2019/3569

KONTAKTNE INFORMACIJE

ČLANI ORGANIZACIJE

SORODNE POVEZAVE

Politika zasebnosti

FAQ