Vozel je medsebojna združitev dveh vrvi, pri čemer je živi konec tisti, s katerim delamo, mrtev pa tisti, ki pri delu miruje. Mornarski vozli so tisti, ki jih večinoma uporabljamo navtiki in jadralci.
Brez vozlov je sama uporabnost vrvi zelo omejena.
Vozel mora biti zanesljiv, mora dobro držati, mora se hitro zavezati in hitro razvozlati.
V tem prispevku vam bom predstavil devet tipičnih mornarskih vozlov. Vozle lahko naredimo na različne načine, spodaj je predstavljen samo en način.
Uporabljamo ga za združitev dveh vrvi enakih debelin.
Postopek: Z živim delom vrvi dvakrat naredimo enako kretnjo. Z živim delom vrvi gremo preko mrtvega dela in okrog, da dobimo navadni vozel. Nato imamo živi del vrvi na drugi strani in ponovimo enak gib, da gremo z živim delom vrvi čez mrtvi del in okrog njega. Del moškega vozla v različici s pentljo (najbrž nevede) uporabljamo vsak dan pri zavezovanju vezalk na čevljih.
2. Ženski vozel
Na videz je podoben moškemu, vendar je povezava med dvema vrvema slabša, zato se ga v praksi ne uporablja.
Postopek: Prvi del vozla je enak moškem. V drugem delu pa gre živi del vrvi pod mrtvi del in okrog.
3. Zastavni vozel (enojni in dvojni)
Uporablja se za združevanje dveh vrvi različnih debelin.
Postopek: Z živim delom vrvi potujemo skozi zanko proti sebi, nato okrog vratu zanke (vseeno po kateri strani). Zaključimo tako, da potujemo pod živi del vrvi in ne nazaj v zanko.
4. Pašnjak (mrtvi vozel ali nezategljiva zanka)
Uporablja se za izdelavo varne zanke na koncu vrvi (privez na bitev), povezovanje vrvi z očesi (škote z jadrom), privezovanje predmetov ipd. Velja za zelo zanesljiv mornarski vozel, zato ga v navtiki pogosto uporabljamo.
5. Vrzni vozel (zategljiva zanka)
Uporabljamo ga za privez bokobranov, krajši privez čolna na bitev, dvig bremen ipd.
Postopek: Z živim delom vrvi potujemo dvakrat okoli droga. Prvič po eni strani mrtvega dela vrvi drugič po drugi strani mrtvega dela vrvi. Zaključimo tako, da potujemo pod živi del vrvi in zategnemo.
6. Skrajševalni vozel
Vozel je najbolj primeren za začasno skrajševanje vrvi in za odstranitev poškodovanega dela vrvi.
Postopek: Poljubno skrajšamo vrv. Nato na vsaki strani naredimo uho in dvojni del vrvi potisnemo skozi uho.
7. Bojni vozel
Uporablja se za privezovanje čolna na bojo ali privezni pristan.
Postopek: Naredimo dve enaki zanki. Tu moramo biti pozorni na ločevanje živega in mrtvega dela vrvi. Z živim delom vrvi naredimo dve enaki zanki okroli mrtvega dela vrvi.
8. Sidrni vozel
Uporablja se za privezovanje vrvi na sidrni škopec.
Postopek: Vozel je podoben bojnem vozlu, vendar pri zavezovanju sidrnega vozla z živim delom vrvi potujemo še pod vrv pri drogu
oziroma škopcu.
9. Osmica – Mornarski vozel
Osmica je zelo pogosto uporabljen mornarski vozel, ki se uporablja ob zaključkih vrveh, da preprečimo njen pobeg skozi odprtino.
Postopek: Začnemo tako, da naredimo pentljo, nato potujemo okoli mrtvega dela vrvi in skozi zanko.
Da boste še bolje spoznali omenjene mornarske vozle poleg ostalih navtičnih veščin vas vabimo, da se nam pridružite na tečaju za voditelja čolna.
Pravo uporabno vrednost pa vozli dobijo na barki, za tja so tudi razviti. Pridružite se nam na praktičnem tečaju in izpilite svoje znanje in hitrost zavezovanja vozlov.
O PODJETJU
Navigandum d.o.o Savska cesta 23 Ljubljana Slovenija
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Cookie settingsACCEPT
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.